ABA se bazira na principima koji objašnjavaju kako se odvija učenje. Pozitivno pojačanje je jedan takav princip. Kada nakon ponašanja slijedi nagrada, vjerojatnije je da će se to ponašanje ponoviti. Kroz desetljeća istraživanja, na području analize ponašanja razvijene su mnoge tehnike za povećanje željenog ponašanja i smanjenje nepoželjnog koje ometa učenje. Jednostavno rečeno, ABA mijenja okruženje kako bi promijenila ponašanje.
Ne koristi se samo za ispravljanje lošeg ponašanja. Iako često riječ “ponašanje” smatramo lošim ponašanjem, to nije uvijek slučaj. U odnosu na ABA terapiju, ponašanje je ono što radimo i kako se ponašamo. ABA terapija se koristi za poboljšanje ponašanja kao što su društvene vještine, čitanje, akademske vještine i komunikacija, kao i naučene vještine kao što su dotjerivanje, higijena, fina i gruba motorika, stručnost u poslu, pa čak i jednostavne stvari poput učenja djeteta kako da održava svoju sobu urednom.
DTT koristimo za podučavanje pojedinačnih vještina jednu po jednu pomoću nekoliko ponovljenih instrukcija i podučavanja.
Verbal Behavior (verbalno ponašanje) se koristi za učenje komunikacije pomoću načela primijenjene analize ponašanja (ABE) i bihevioralne teorije. VB motivira dijete, adolescenta ili odraslu osobu da uče jezik spajanjem riječi s njihovom svrhom. Učenik uči da riječi mogu pomoći u postizanju željenih objekata ili drugih ciljeva. Terapija izbjegava naglasak na riječi kao pukih oznaka (mačka, auto, itd) Umjesto toga, učenik uči kako koristiti jezik kako bi zahtijevao i iskomunicirao ideje. VB se fokusira na razumijevanje zašto koristimo određene riječi.
Incidental Teaching
podrazumijeva stvaranje okruženja u kojem se javljaju djetetovi interesi, te u kojima dijete može biti i uspješno motivirano. Ovaj proces maksimizira mogućnosti učenja kroz tipične aktivnosti, a terapeut čeka da se dijete samoinicijativno uključi u njih.
Positive Behavior Support Individualna pozitivna podrška ponašanju (PBS) je proces koji kombinira prakse utemeljene na dokazima iz primijenjene analize ponašanja (ABA) i drugih disciplina za rješavanje izazova u ponašanju i poboljšanje neovisnosti, sudjelovanja i ukupne kvalitete života pojedinaca koji žive i uče u složenim okruženjima zajednice. Njegove značajke uključuju poboljšanje životnog stila, suradnju s obitelji, praćenje napretka, sveobuhvatne intervencije temeljene na funkcijama ponašanja, te osiguravanje implementacije.
Errorless Teaching Poučavanje bez grešaka je nastavna procedura u kojem se djetetu daje podrška da odmah ispravno odgovori. Zatim se polako uklanja podrška kako bi se poboljšala točnost s najmanjom količinom pogrešaka i frustracija.